קורס הכשרת מנחי יוגה צחוק - מקוון

אוהבת לצחוק ושצוחקים סביבך?
עכשיו אפשר להפוך זאת למקצוע ולצחוק כל הדרך אל הבנק…

*הקורס אונליין אינו מקנה תעודת מנחה יוגה צחוק.*

למי הקורס מיועד?

  • כל אדם שרוצה להכניס יותר צחוק לחייו ולחיי אחרים.
  • מי שמעוניין ללמוד כיצד לשלב יותר צחוק בעבודתו ובתקשורת בינאישית.
  • כל מי שרוצה להתפרנס מהנחיית סדנאות צחוק.
  • כל מי שרוצה להקים מועדון יוגה צחוק באיזור מגוריו.

אין לך זמן? רוצה להתחיל היום?
בדיוק בשביל זה יצרתי בשבילך את הקורס המקוון.
צעד אחר צעד, בזמנך הפנוי ובקצב שלך, אפשר להתחיל להתאמן וללמוד את כל התרגילים והידע הדרושים להפעלה מוצלחת.
קורס מנחים מקוון כולל סדרה של 20 סרטוני הדרכה מפורטים + מצגת חומר תיאורטי בת 32 עמודים.
המצגת כולל את הידע התיאורטי שבבסיס יוגה צחוק, מהם חלקי ההפעלה, אחריות המנחה, סוגי תרגילים ועוד..
החומר מתאים למנחים מתחילים וככלי העשרה למנחים פעילים בתחום היוגה צחוק.
בסרטונים ישנו הסבר מילולי והדגמה יחד עם קבוצה כיצד להעביר תרגילים.
לאחר התשלום תקבלו למייל קישור לצפייה בסרטונים ואת המצגת.

*למעוניינים בתעודת מנחה יוגה צחוק בינלאומי – בקורס מנחים קבוצתי או בהדרכה אישית נלמד גם כיצד לנהל את הקבוצה, להתמודד עם התנגדויות, לבנות תרגילים חדשים המותאמים לקבוצה, כיצד לפתוח מועדון צחוק קהילתי, כיצד לשווק סדנאות ועוד..
הדרכה אישית כוללת הדרכה 1:1, צפייה בסדנאות חיות, ייעוץ ובנייה של מערכים המותאמים לקהל ספציפי, סדנת סטאז', ועוד..

מה תקבלו בקורס?

20 שיעורים

כל שיעור כולל הסבר איך מנחים תרגיל או סדרת תרגילים בנושא מסוים, דגשים והרעיון מאחורי התרגיל, גיוונים וטיפים לניהול הקבוצה והדגמה של תרגול עם קבוצת משתתפים.

גישה לכל החיים

גם אם זה 2 לפנות בוקר ובא לך ממש לצפות בשיעור - אף אחד לא עוצר אותך. השיעורים זמינים לצפייה תמידית מתי שרק מתחשק ועם גישה לכל החיים.

מצגת חומר תיאורטי

מצגת בת 32 עמודים המציגה את הידע התיאורטי שבבסיס יוגה צחוק, מהם חלקי ההפעלה, אחריות המנחה, סוגי תרגילים ועוד...

תואם לכל מסך

בין אם אתם בטאבלט, סמארטפון או בלפטופ...הקורסים זמינים לצפייה מכל מכשיר בנוחות וקלות.

סילבוס הקורס

פתיחת סדנה – המלצות כלליות
-בואו בלבוש צבעוני ונוח. לא צריך להתלבש כמו ליצן, אבל גם לא כמו עובד בבנק.
-נסו לארגן מקום שקט ופרטי שבו אין עוברים ושבים.
-הסברים ארוכים רצוי לעשות בישיבה – עמידה ממושכת אינה נוחה לקבוצה.
-חשוב לערוך היכרות בסיסית שלך עם המשתתפים ובין המשתתפים.
א. היכרות 5-10 דקות.
גם אם המשתתפים מכירים ביניהם כדאי לערוך היכרות בין המנחה למשתתפים כדי לתת לך הזדמנות לעמוד על טיבם

בתחילת הסדנה נספר למשתתפים את סיפורו של ד"ר קטריה ממציא השיטה ונדבר על עקרונות השיטה 

לאחר שערכנו היכרות נציג את סיפורו של ד"ר קטריה ועקרונות השיטה שהופיעו בהרצאה הקודמת.
חשוב גם לספר את סיפורך האישי – איך הגעת לתחום ולמה, מה השיטה נתנה לך
ב. הסבר אודות השיטה – סיפורך האישי, הסיפור של ד"ר קטריה, יתרונות הצחוק.   5-10 דק'
תרגילי חימום –  10-15 דק' – אפשר בליווי מוסיקה.

  1. מניעים כל איבר בנפרד לקצב:  הו, הו, הא, הא, הא.
  2. מתיחת הפנים – קיווי / בננה, פיהוק.
  3. נשימות עמוקות.

לאחר שסיימנו עם הפתיחה נעבור לתרגילי הצחוק
תרגילי צחוק – כעשרים דקות.

תרגילים מכנסים
עם קבוצה גדולה ולא מוכרת, כשיש הרבה גירויים מסביב, כשעובדים במרחב פתוח או כזה שיש בו הרבה כיסאות מומלץ להתחיל במספר תרגילים מכנסים, ואפילו להעביר את רוב הפעילות בתרגילים כאלה.
בתרגילים מכנסים יש לנו רמת שליטה גבוהה על המיקום של המשתתפים ודרך התנועה של קבוצה. כך למשל כל תרגיל שנעשה במעגל כשיש לנו קשר עין עם כולם, או במבנה מוגדר כגון טור, שורה, זוגות, וכן הלאה, שבה כולם נעים בצורה מאורגנת על פי הוראתנו ולא על פי יוזמתם.
תרגילים כאלה מונעים מן המשתתפים "לברוח" לצדדים, מקטין פטפטת וכל יציאה של משתתף אל מחוץ למבנה מושכת אליו תשומת לב מצד הקבוצה.
דוגמאות לתרגילים מכנסים:

  • צחוק המילקשייק – נעשה במעגל כשכולם רואים את כולם.
  • צחוק ההורה – נותנים ידיים ורצים לעבר מרכז המעגל, מניפים ידיים למעלה וצוחקים יחד.
  • כל הצורות של מדיטציה.

מכעס לצחוק – תרגיל מצויין שאינו דורש עמידה (אך ניתן לעשות אותו בעמידה במעגל).
בדומה לתרגיל חמשת האצבעות אך עם רעיון מוביל.
נבקש מהקבוצה לדמיין מישהו או משהו שהרגיז אותם לאחרונה. ("יש מישהו כזה?")
נדמיין שאנו מחזיקים את הדבר הזה בתוך האגרוף ("דמיינו שאתם מחזיקים אותו מאיפה שבא לכם").
נשאב בעזרת היד השנייה את הכעס מתוך הגוף – צליל שאיבת אוויר, ונשלח אותו לתוך האגרוף – צליל האאאאאא… חזק. (נחזור על זה 3 פעמים).
עכשיו נתבונן על האגרוף, נתרכז בכעס שיש בו אבל במקום לכעוס אנחנו נחייך חיוך ענקי מאוזן לאוזן ("אם זה קשה לכם תסתייעו במחשבה: חכה, חכה…").
1. כעת נפתח את האגודל ונתן צחוק קטנטן.
2. נפתח אצבע נוספת ("מה יש לנו ביד עכשיו?" התשובה: אקדח. גם לירות בו זה פתרון. אבל במקום לירות בו נצחק צחוק עוד יותר גדול".)
3. + 4 נפתח עוד אצבע – נצחק צחוק עוד יותר גדול.
5. כעת נפתח את כל כף היד נזרוק מאיתנו את הכעס וניתן צחוק הכי ענקי שאפשר.

צחוק המרבה רגליים
הקבוצה עומדת בטור או במעגל, רגל ימין בפנים ושמאל בחוץ, שמים ידיים על המותניים או הכתפיים של האדם לפניך. המנחה בראש הטור מתחיל לנוע קדימה עם קצב הצחוק: הו, הו, הא, הא, הא. לאט לאט מגבירים את המהירות

יש ארבעה דברים שמשחררים אנדורפינים – צחוק, שוקולד, ספורט וסקס.. שניים מהם אני עושה כמקצוע ושנים כתחביב 😉
בתרגיל הבא נשתמש בשוקולד כדי לשפר עוד יותר את מצב הרוח של המשתתפים

אני נוטה לחלק את תרגילי הצחוק לסוגים שונים. תרגילים מכנסים ותרגילים מפזרים תרגילי המרחב הנם תרגילים מפזרים
תרגילים מפזרים
הנם תרגילים אשר שולחים את הקבוצה להסתובב במרחב. אין לנו קשר עין עם כל הקבוצה וגם אין לנו שליטה על נתיב התנועה של המתרגל הבודד. הוא יכול לגשת לאנשים רבים או מעט, הוא יכול להתחיל לפטפט וגם לנצל את ההזדמנות להתרחק מן הקבוצה, לשבת או לצאת מהחדר.
דוגמאות לתרגילים מפזרים הם:

  • צחוק לשלום
  • צחוק הפלאפון

ובעצם כל תרגיל בו אנו מאפשרים שיטוט חופשי במרחב.
תרגילים כאלה הנם טובים בקבוצה אשר יש בה אווירה חיובית ומשתפת פעולה, כזו ששומרת על שקט בזמן ההסברים ומתרגלת על פי הוראותינו. ניתן להשתמש בתרגילים מפזרים בבטחון רב כשאנו נמצאים במרחב סגור, שאין בו הרבה גירויים (גירוי יכול להיות שולחן כיבוד, כיסאות מזמינים בצידי האולם…)

תרגיל משעשע שבו נשלב את הישבנים , מה שמעורר בפני עצמו הרבה צחוק בקרב הקבוצה

אומרים שכל אחד הוא מיוחד – בתרגיל זה נכבד את כל אחד מהמשתתפים כאילו היה אישיות מוכרת ומלהיבה
אפשר לגייס את המשתתפים האחרים בהצגת הבא בתור

צחוק ילדותי מתאים, למרבה הפלא, דווקא עם קבוצה של מבוגרים. למרות שיש פחד מהתפיסה של ילדותיות.
אצל מבוגרים אפשר להחליף את התרגיל עם משחקים:
משחק הפסלים הצוחקים (2 קבוצות) (מוזיקה – כל הילדים קופצים רוקדים…)
עכשיו אנחנו נשחק משחק, אני אשים מוזיקה, אנחנו כולנו נקפוץ ונרקוד בחדר וכשאני עוצרת את המוזיקה כולם עומדים כמו פסלים.
קבוצה א' (בנות) יכולה לזוז וצריכה להצחיק את קבוצה ב' (בנים) אח"כ מתחלפים. (ובסוף נותנים טיפים..בואו בנים בואו אלי תעשו להם פרצופים כאלה.. כמו קופים… פרצופים מוזרים עם הלשון…וכו..) (לעצור את המוזיקה לעד 10 שניות.)
משחק החיות – מחלקת ל4 קבוצות שעומדות מסביב לשטיח.
כל קבוצה היא חיה (אני מדגימה להם איך החיה עומדת, זזה וצוחקת) אתם קופים/פינגווינים/תרנגולות/אריות .
החיות מתחלפות בהליכה כמו החיה דרך מרכז הרחבה. אריות ותרנגולות התחלפו! ואחרי שכולם התחלפו כמה פעמים אני אומרת – ועכשיו כל החיות של הג'ונגל פנימה. אפשר לשים מוזיקה ולתת להם להשתולל.

רצף מלחמת בלונים
הפסקת נשימה: ניפוח בלונים – נשימה לי ונשימה לבלון.
צחוק זדוני – "חכה אני אתפוס אותך"
קרב בלונים סיבוב ראשון
הפסקת נשימה
צחוק – "חכה עכשיו אני באמת אראה לך מה זה".
קרב בלונים סיבוב שני.
צחוק/בכי – "אני מצטער – לא התכוונתי" – לשים בלון בין גוף לגוף ולהתחבק. אפשר לפוצץ בלון בחיבוק – לא חובה.
אופציה להיפטר מן הבלונים – א. כל אחד בתורו מתיישב על הבלון ומפוצץ אותו.
ב. זורקים את הבלונים למרכז ועושים צחוק ההורה – עד לפיצוץ כל הבלונים.

יש כמה וכמה תרגילי חיות והם טובים במיוחד בעבודה עם ילדים
צחוק האריה – מוציאים לשון, פותחים פה גדול, ומוסיפים ידיים עם טפרים בצדדים.

ג'יבריש הנו תרגיל "ללא מילים" שבו נעשה צלילים חסרי משמעות שרק נשמעים כמו דיבור
יש דרכים רבות להשתמש בג'יבריש – להגיד משפט ולתרגם
לנהל דו שיח רגיל או דו-שיח כועס
לתת למישהו לשאת נאום

צחוק חתירה
יושבים בטור כאשר הרגליים חובקים את האדם לפניך. חותרים פעם אחת, פעמיים, ונופלים אחורה בידיים פרושות.

סה"כ באנו להנות, לא באנו לנצח, אבל אם בא לכם לחלק את המשתתפים לזוגות או קבוצות ולראות מי יכול יותר זמן לצחוק זה יכול להיות מהנה נעים. חשוב לשמור על רוח טובה

בצחוק הזה נחזור לילדות עם תרגיל אקרובטי שדורש ישיבה על הרצפה
מתאים לקבוצות בעלי יכולת תנועה טובה וגמישות מחשבתית
חשוב להיזהר שמשתתפים לא ישבו קרוב מדי לקיר בעת ביצוע התרגיל

מחזיקים שני כוסות דמיוניים בידיים, מוזגים בדרמטיות מכוס לכוס, ובסוף שותים וצוחקים.
ניתן בפעם השנייה "לשפוך" אחד על השני במקום לשתות.

מדיטציה – סיום הסדנה
נבצע בישיבה על כיסאות או בשכיבה על מחצלת/מזרנים, רצוי להחשיך את החדר ולצרף מוסיקה נעימה.
ניתן לעשות מדיטציה בכמה צורות ישיבה/שכיבה.
שכיבה בצורת שמש – צורה מומלצת ביותר לקהלים שיכולים לשכב, כל הראשים נמצאים סמוך זה לזה כך ששומעים טוב את הצחוק.
ראש על בטן – כל הקבוצה שוכבת כשהראש של אחד על הבטן של אחר. בזמן המדיטציה מרגישים את תנועת הבטן של הצוחקים. (חשוב לשים לב לדינמיקה ולהרכב של הקבוצה לפני שנציע שיטה זו, אשר יש בה אינטימיות רבה).
מקבץ כיסאות – שיטה למדיטציית צחוק בישיבה. במקומות או עם קבוצות בהם לא ניתן לרדת לרצפה, מצופפים את הכיסאות קרוב אחד לשני וצוחקים יחד. חשוב לשמור על קשר עין עם כל חברי הקבוצה.

למדיטציה שני שלבים:
מדיטציית צחוק – נבקש מן הקבוצה לנשום נשימות עמוקות, לא לדבר ולאפשר לצחוק הפנימי לצאת החוצה. בשלב זה אין צורך לזייף צחוק. מי שלא מרגיש שהצחוק מגיע ממשיך לנשום נשימות עמוקות. נאפשר לקבוצה כמה דקות להגיע לצחוק רועם. לאחר סיום הצחוק הספונטני נעבר למדיטציית הרגעה.

מדיטציית הרגעה – מטרת השלב להחזיר את הקבוצה למצב רוגע. נכווץ ונשחרר כל שריר לאט לאט תוך נשימות עמוקות, נעשה דמיון מודרך בו נפזר את הצחוק בגוף בעזרת המחשבה ונאגור את תחושת הצחוק לשימוש עתידי. בסיום השלב נחזיר את הקבוצה למצב ישיבה.

לאחר שלב המדיטציה מגיע שלב הסיכום בו נשמע את תחושות הקבוצה, נעשה מתיחה עם נשימות ונסיים במחיאות כפיים – הו, הו, הא, הא, הא.
חשוב לסיים את הפעילות ברמת אנרגיה גבוהה…

ממליצים

מה ההשקעה בקורס?

במקום 750 ₪

מחיר מיוחד: 550 ₪ – לזמן מוגבל
אינו כולל תעודת מנחה
הנחייה פרטית עד לתעודה – 1500 ש"ח,
כולל קבלת גישה לקורס המקוון ולחוברת, 
בנוסף מפגשי הדרכה אישיים, צפיות בסדנאות, ביצוע סדנת סטאז'. 

 

סגירת תפריט
×